За този урок ще използваме образ на лице в анфас. Авторът е взел този уолпейър на Джесика Алба:
Ще ни трябват и четки с дим Reborn brushes, които може да изтеглите
тукСтъпка 1
Създаваме нов документс с размери 750х550 px и с черен фон. Поставяме лицето на Джесика в центъра на документа, изрязано от фона на уолпейпъра по любимия ви начин. Авторът е използвал гумичка за това (Erazer tool). На методите за изрязване няма да се спираме тук.
Стъпка 2
За да направим линиите, които сякаш разсичат лицето й, ще си направим патерн. Отваряме нов документ с размери 20×20 px и правим нов слой. С помощта на Pencil Tool (B ) с големина 1px и цвят #ffffff (бял) изрисуваме долната и лявата страна на квадрата (във формата на L). Прави линии се рисуват най-лесно като задиржим Shift докато рисуваме с молива. После скриваме слоя с фона (като цъкаме на оченцето пред него) и натискаме Ctrl+A, за да селектираме всичко. Отиваме на Edit > Define Pattern и кръщаваме патерна grid, или както ще го запомним.
После се връщаме в първоначалния документ и правим нов слой над този с лицето. Избираме Paint Bucket tool (G) и избрано запълване с pattern.
Дотук получихме това.
Стъпка 3
Сега напасваме линиите по лицето й с помощта на Edit > Transform > Warp, както е показано на снимката.
Стъпка 4
Намаляме opacity на мрежата до 20%. После цъкваме с дясното копче на мишката върху слоя с мрежата в палета със слоевете и избираме Blending Options. Слагаме Outer Glow и настройваме неговия Blend Mode на Color Dodge, Opacity на 100%, Color на #ffffff, Spread на 0 и Size на 5px.
Стъпка 5
Сега ще направим разпръснатите квадратчета. Правим нов слой. Използвайки Pen tool (P), очертаваме някои от квадратчетата и ги правим същия цвят, какъвто е и фона, за да изглежда сякаш липсват парченца от лицето на Джесика.
Стъпка 6
За да направим разпръснатите парченца, задържаме Ctrl и цъкваме с левия бутон върху квадратчетата, които очертахме преди малко, за да активираме селекция. Отиваме на слоя с лицето и натискаме Ctrl+X (като селекцията ни още е активна), за да селектираме "изрязаните" пиксели. После натискаме Ctrl+V за да пейстнем и кръщаваме новополучения слой "блокчета". Използвайки Move tool (М) преместваме блокчетата надясно и после от Edit > Free Transform намаляме леко големината им, сякаш се отдалечават.
Стъпка 7
Сега да придадем малко обем. Копираме слоя с блокчетата. После преместваме долния слой с 1px наляво. Повтаряме 10 пъти, за да се получи обемния ефект. Сливаме получените 10 слоя и кръщаваме "страни". После в палета със слоевете цъкваме с левия бутон на мишката и избираме Blending Options. Слагаме Gradient Overlay със следните настройки: Blend Mode е на Normal, Opacity 80%, Gradient от #000000 до #D58761 и Angle 180.
Стъпка 8
На слоя "страни" слагаме и Pattern Overlay с Blend Mode настроено на Multiply, Opacity на 100%, а Pattern на Metal Landscape.
На слоя "блокчета" слагаме следните Blending Options: Outer Glow с Blend Mode настроен на Color Dodge, Opacity 75%, Color #ffffff и Size 10px.
Стъпка 9
Повтаряме стъпки 5 до 8 2-3 пъти, за да създадем ефект на много извадени парченца, носещи се надясно.
Стъпка 10
Сега ще добавим дълбочина на дупките. Сливаме всички слоеве с дупки и с цъкване на десния бутон на мишката избираме Blending Options.
Активираме Bevel and Emboss, правим Style да е Inner Bevel, Depth 72%, Size 5px, Soften 0px, Angle 0, Altitude 50, Highlight Mode на Screen, Highlight Color на #DCA57E, Highlight Opacity 100%, Shadow Mode на Multiply, Shadow Color #000000 и Shadow Opacity 75%.
Стъпка 11
Сега малко дим. Правим нов слой под "блокчета" и го кръщааме "дим". Настройваме foreground color да е #ffffff. Зареждаме reborn brushes, посочени в началото на урока, и рисуваме струйки дим с различна големина. Настройваме Blending Options на този слой да са както следва. За Outer Glow: Blend Mode да е на Linear Dodge (Add), Opacity 75%, Color #ffffff, Spread 0px и Size 5px.
Стъпка 12
Някои блокчета ще изглеждат потъмнени. Правим нов слой и го кръщаваме "потъмнени". Пак с помощта на Pen tool очертаваме някои блокчета по мрежата и го оцветяваме с #000000. Настройваме Blend Mode на този слой да е Soft Light.
Стъпка 13
Правим нов слой и точно както в предишната стъпка очертаваме квадратчета, но този път ги запълваме с #ffffff. Blend Mode на този слой е отново Soft Light.
Съпка 14
Финални щрихи. Избираме слоя с лицето и слагаме Surface Blur (Filter > Blur > Surface Blur) с Radius 5px и Threshold 15 levels.
Създаваме нов Levels Adjustment Layer и настройваме Input levels да са съответно 10, 1.25, 244.
На нов слой с помощта на голяма мека четка с цвета на фона и opacity 40% рисуваме лекичко по крайчетата на най-далечните парченца.
резултат
Урока е взет от itschool